Posts

Άνθρωποι που λένε εύκολα συγνώμη, άνθρωποι που λένε δύσκολα ευχαριστώ

Image
Η σύγχρονη κοινωνία χαρακτηρίζεται από δύο κατηγορίες ανθρώπων. Τους θύτες και τα θύματα. Τα πρόβατα και τους λύκους. Πρέπει να διαλέξεις ποιό δρόμο θα πάρεις. Είναι σαν να είσαι πάνω σε ένα ρινγκ σαν τον Ρόκυ Μπαλμπόα και πρέπει ή να φας το ξύλο της αρκούδας και πέσεις κάτω νοκ άουτ για να σταματήσουν να σε χτυπάνε ή να πλακώσεις τον άλλον μέχρι να βγει αυτός νοκ άουτ. Δεν υπάρχει μέση λύση για να επιλέξεις. Ίσως αν προσπαθήσεις να παλεύεις έντιμα και χωρίς να χτυπάς κάτω από τη μέση να μπορείς να διατηρήσεις κάποιο ήθος.

Η διδακτορική διατριβή του Θεσσαλονικιού χειρουργού

Image
Περασμένο μεσημέρι, Παρασκευής, ώρα 16.00 μμ. Χτυπάει το κινητό, μία ευγενική δεσποινίδα ζητάει την ιατρό χειρουργό κυρία Χριστοδούλου. - Τηλεφωνώ από το φροντιστήριο τάδε. Θα ήθελα να σας ζητήσω μία συνεργασία με πληρωμή. - Είναι χρόνια τώρα που παράτησα τα ιδιαίτερα για το ΔΙΚΑΤΣΑ ( όταν δεν πληρώνει το Νοσοκομείο επί 11 μήνες κάπως πρέπει να ζήσεις). - Δεν πρόκειται για ιδιαίτερα , πρόκειται για διδακτορική διατριβή, ειδικότητας χειρουργικής. Θα πληρωθείτε κανονικά. - Τι εννοείτε; Ότι ήρθε υποψήφιος διδάκτορας και σας είπε να του κάνετε τη διατριβή; - Nαι. - Λυπάμαι, αλλά αυτό που μου ζητάτε δεν είναι ηθικό. Πως είναι δυνατόν να το δεχτώ; Αν αυτός θέλει να γίνει καθηγητής Πανεπιστημίου και να του έχει κάνει άλλος τη διατριβή, ΟΚ, είναι διεφθαρμένος και κοροϊδεύει τον καθηγητή που του έδωσε τη διατριβή και το δημόσιο Πανεπιστήμιο γενικώς. Αλλά εάν εγώ το δεχτώ τότε και εγώ συμμετέχω σε απάτη. Όχι, δεν γίνεται αυτό που ζητάτε. - Συμφωνώ, αλλά και εμείς υπηρεσίες προσφέρουμε, και σ...

H γριά ζητιάνα και το κουλούρι Θεσσαλονίκης

Image
Ήμουνα μέσα στο λεωφορείο και είχε πολλή κίνηση. Έτσι χάζευα από το παράθυρο, μεσημέρι Παρασκευής, λίγο πριν το τετραήμερο 28ης Οκτωβρίου, κέντρο Θεσσαλονίκης. Βλέπω μια γιαγιά ζητιάνα καθισμένη στο πεζοδρόμιο, με το μπαστουνάκι της, και τη γνωστή μαύρη φορεσιά . Περνούσε ο κόσμος δίπλα της, αλλά δεν της έδιναν σημασία. Όλο και άπλωνε το χέρι της η γιαγιά. Ο δρόμος τίγκα στους περαστικούς , αφού να φανταστείτε ότι πέφτανε ο ένας πάνω στον άλλον! Περνάει και ένας γέρος με παλιό καρότσι γεμάτο κουλούρια Θεσσαλονίκης. Το καρότσι ήταν τόσο παλιό που είχε βάλει έναν μουσαμά – άσπρο με πράσινα λουλουδάκια- για να κρύψει τα σκουριασμένα πόδια του. Βλέπει τη γιαγιά, σκύβει και της δίνει ένα κουλούρι. Η γιαγιά αναστήθηκε. Πήρε το κουλούρι χωρίς να το σκεφτεί, σαν να της έδιναν κανένα νόμπελ. Μετά το κοίταζε, δεν το έφαγε όμως- μάλλον δεν θα είχε και δόντια, αλλά το κράτησε. Το κρατούσε με το χέρι υψωμένο και συνέχισε να ζητιανεύει. Ήταν σαν να είχε πάρει κουράγιο για να συνεχίσει τη ζητιανιά....

Φονιάδες των λαών οι Αμερικάνοι, εμείς;

Image
Είναι γεγονός ότι έχουμε μεγαλώσει με συνθήματα. Κάποια από αυτά με τα χρόνια ξεφτίζουν, κάποια άλλα ξαναζούν στις διαδηλώσεις, κάποια εμβολιάζονται από κόμματα με κλασσική νότα στην ιδεολογία και το πρόγραμμα τους. Το "φονιάδες των λαών Αμερικάνοι" είναι από αυτά που διατηρούν ακόμα την ισχύ τους μέσα στο χρόνο. Ωστόσο πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτή τη στιγμή η Αμερική είναι γεμάτη Έλληνες μετανάστες, πολλοί από τους οποίους πρόκοψαν και έκαναν και λεφτά και καριέρα. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν στη χώρα των φονιάδων τα αδέρφια μας βρήκαν μια καλύτερη μοίρα και ζωή, τι είδους σύνθημα ταιριάζει για τους κρατούντες στην Ελλάδα σήμερα; Έναυσμα για το άρθρο αυτό αποτέλεσε η μέσα σε μία εβδομάδα διαφορετική αντιμετώπιση που είχα από ένα Έλληνα καθηγητή και ένα Αμερικάνο, για το ίδιο ακριβώς αίτημα. Ο Έλληνας μου έκλεισε την πόρτα και ο Αμερικάνος μου την άνοιξε διάπλατα και με βοήθησε πάρα πολύ χωρίς κανένα αντάλλαγμα, δίνοντας μου εκατονταπλάσια προσφορά σε σχέση με αυτή που ζήτησα απ...

Η απόφαση για παραίτηση -απόφαση ζωής ή αυτοκτονίας;

Image
Η Θέμις, προφητική θεότης των Δελφών, προφητεύει κοιτάζοντας την λεκάνη με το νερό της Κασταλλίας. Κάθεται στον Πύθιο τρίποδα, ενώ μπροστά της ο Αιγέας περιμένει με αγωνία τον χρησμό. Εσωτερικό ερυθρόμορφης κύλικας, 5ος αι. π.Χ. Βερολίνο, Staatliche Museen. Είναι γεγονός ότι δίνονται άφθονα αντικίνητρα στους νέους γιατρούς για να προχωρήσουν σε ακαδημαική καριέρα ή να προσπαθήσουν να διοριστούν στο ΕΣΥ. Ακόμα και για μία διατριβή υπάρχουν πάρα πολλά εμπόδια, ενώ σε ξένες χώρες οι υποψήφιοι διδάκτορες όχι μόνο πληρώνονται, αλλά και λαμβάνουν υποστήριξη και κίνητρα. Η διαδικασία της συνεχούς ματαίωσης των προσδοκιών του γιατρού μοιραία οδηγεί σε καταστροφή της ζωής του ιδίως εάν προσηλωθεί στον άπιαστο στόχο του. Όμως εάν παραιτηθεί από το στόχο του, τότε το βέβαιο είναι ότι έχει κάνει αυτό ακριβώς που επιθυμούν οι .. αντίπαλοι του, οι κλικες. Η απόφαση για παραίτηση ( από τη διεκδίκηση μιας καριέρας) μπορεί να είναι απόφαση ζωής αφού έτσι θα πάψει να βασανίζεται με φόβο να διαταραχτεί ...

Για ποιόν πετά η κυλόττα

Image
Όπως λέμε για ποιόν χτυπά η καμπάνα. Είναι σαφέστατο το μήνυμα αυτού του συμβάντος. Ασφαλώς και δεν ήταν στόχος της ιστορίας αυτής ο πρόεδρος της Δημοκρατίας. Τόσο ακραία κίνηση δεν συμβαίνει σε ένα ήπιο και ειρηνικό άνθρωπο που δεν ενόχλησε ποτέ κανέναν και ο οποίος στις δημόσιες εμφανίσεις του δεν είχε κανένα λόγο να ανησυχεί. Αντίθετα η τοπική κοινωνία είχε από χρόνια τώρα «προσεισμικές δονήσεις», που προφανώς οδήγησαν σε αυτή την κίνηση ύστατης απαξίωσης. Τέτοιου είδους πράξεις λειτουργούν σαν πυρηνική έκρηξη. Διατηρούν την ανάμνηση τους με τοξική δράση που διατηρείται στο χρόνο. Δεν ρεζιλεύεται κανείς. Λαμβάνεται όμως ένα μήνυμα και αναμφίβολα αυτή τη φορά θα αξιοποιηθεί, καθώς μία τέτοια κίνηση είναι πολύ πιο δυνατή από 100 καταλήψεις. Δυστυχώς είναι εμφανές ότι ενώ το Καποδιστριακό και το Αριστοτέλειο κατάφεραν να μπουν μέσα στα 500 καλύτερα Πανεπιστήμια του κόσμου, άλλα Πανεπιστήμια αποτυγχάνουν παταγωδώς να κρατήσουν ακόμα και αυτή την αξιοπρέπεια τους( όχι λόγω κυλόττας, αφ...

H επιχειρηματικότητα του Έλληνα και οι μπλοκάκηδες

Image
Η επιχειρηματικότητα του Έλληνα είναι προσαρμοσμένη στις ευκαιρίες που δίνει το κράτος στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Καθώς το κράτος δεν δίνει κίνητρα για την επιχειρηματικότητα, οι επιχειρηματίες ανοίγουν και διατηρούν τις επιχειρήσεις τους με τρόπους που δεν ανταποκρίνονται ούτε σε ηθική ούτε σε νομιμότητα.Αν οι μπλοκάκηδες είναι σήμερα ένα φαινόμενο άσχημο, που αφορά τον τρόπο που οι εργοδότες ρουφάνε το αίμα των εργαζομένων, αύριο, μεθαύριο, τα πράγματα θα είναι πολύ χειρότερα. Πάντως, πρέπει να παρατηρήσω ότι πολλοί από τους μπλοκάκηδες βρίσκονται σε αυτή τη θέση γιατί είναι τεμπέληδες και όχι γιατί στην πραγματικότητα δεν μπορούν να βρουν κάτι καλύτερο. Αυτοί ίσως είναι και η αιτία για την κακή αντιμετώπιση που έχουν όλοι τόσο από την πολιτεία όσο και από την κοινωνία. Ασφαλώς και δεν μπορεί να διαμαρτύρεται κάποιος που είναι μπλοκάκιας επί δέκα χρόνια, γιατί αν είχε την ικανότητα και την εργατικότητα να κάνει κάτι περισσότερο θα το είχε κάνει. Γενικά, το ανέκδοτο με την πόντ...